4 april 2011

Tempo!!

Två veckor kvar till påsklov och det är fullt ös som gäller. Det gäller att slita som tusan och bara köra på. Har ca 100 omdömen att skriva och har ungefär skrivit 20... Jag vet men det är så svårt och när det inte är samma sak som att sitta på skolan som student och kika på det men det är en helt annan sak när du är själv som lärare och har ansvaret för 100 omdömen. Föräldrar som frågar och du måste veta hur du ska svara. Ingen kan säga att läraryrket är lätt men det är åh så underbart! Just dessa veckor kanske är lite jobbiga. Nästa termin hoppas jag att jag får börja när alla andra lärare börjar så jag får några dagar på mig att planera upp terminen. Känna att jag ligger i tid och inte ha tusen saker att göra samtidigt. Men, det är väl bara en önskedröm.

Skola och flytt fyller min hjärna och jag är rätt utpumpad på kvällarna. Imorgon har jag dejt med en fin tjej och får en liten break. Annars är det omdömen - smömdömen som gäller fram till fredag!

På återseende!

2 kommentarer:

  1. Du får ta en dag i taget och en sak i taget, så går det säkert bra med alla omdömen.
    Kul att du bor nära, kommer du till vår mässa den 7:e maj? Ge dig gärna tillkänna då, för jag kan inte se nåt kort på dig - så jag kan inte säga hej ;0)

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas verkligen att det blir lättare för dig nästa termin.kram mam

    SvaraRadera