27 april 2011

Slappna av!

Men herregud vad det ska vara svårt att hinna med allt. Jag kommer vara så slut när det om en månad är slut på skolan. Flytten sker om två veckor och om mindre än en vecka börjar vi greja. Har slut på kartonger.... vilket betyder att jag gjort av med 30 kartonger och allt är definitivt inte nedpackat. Men tur när man har folk som kan låna ut lite kartonger så vi lyckas packa allt. Idag var vi till återvinningen med massa grejer vilket var riktigt skönt att få bort lite skräp.

Jobbat häcken av mig i dag och har i stort sett bara ett hål i huvudet nu. Det där med IUP, titta på tjugo stycken minst under er utbildning, gå igenom mängder med omdömen, få prova att göra nat. prov och skriva kunskapsprofiler, var med på massor av utvecklingssamtal. Ja, det kanske är tufft under utbildningen men oj så mycket du har igen det när du börjar jobba. Men nu ska jag inte klaga, jag lär mig så otroligt mycket nu men det är tufft. Det hade varit så tufft utan en flytt mitt i allt. Det hade nog varit bättre om vi flyttat i juni... :P

Hela vardagsrummet täcks av kartonger och lådor. Lilla Ares tycker det är så konstigt och Micke försöker få mig att sitta ner lite mer så som jag springer omkring.

Jag vägrar göra ännu en flytt i påsar och så många vändor. Allt, ALLT ska ner i kartonger! Det ordnar sig nog! Sista april får jag njuta av och bara umgås med vänner. Släppa hus, lgh och jobb. Livet är ju bra härligt!

1 kommentar:

  1. redan 30 kartonger?!?....hmmm, rensa bättre....du vet vad vi prata om....chansen ökar att få en orsak å köpa nytt...hehehe..../Åse

    SvaraRadera