9 mars 2012

Snälla gör vår nu!!

För att koncentrera mig på annat försöker jag planera vårplanteringar, hur ska jag göra med mina odlingsbänkar. Tänker göra tre redan i år men planerar endast att plantera i en, möjligen två i år. Ska utöka mina lavendelodlingar och ordna en tydlig kant i rabatten längs altanen. Inne på altanten blir det säkert några fina odlingar också hoppas jag. Hoppas mina kära pelagonier tar sig ordentligt och blir fina, annars köper jag väl nya!

Kikat runt på soffbord och lampor, vi börjar ju inreda övervåningen och soffbord behövs det nya och även tv-bänkar. Varför ska mediamöbler vara så extremt dyra? Till bottenvåningen skulle jag vilja ha en bänk som inte är ifrån det blå varuhuset. Uppe kan jag gärna tänka mig en vit hemnes-tvbänk. Kommer nog bli fint tror jag. Dock lär all inredning vänta då det blev en dyr vår detta med csn, vetrinärer, ventilationskostnader och liknande... Inte så kul vill säga. Jag som vill förnya och göra det fint.

Funderar på att göra som när jag var liten, gå ut och göra vår. Dock har vi inte så mycket snö... mest is! Svårt att skotta bort...

1 kommentar:

  1. HIhi! vi pratade om de härom dagen din far och jag när Tage i huset mittemot hackade på isen på deras uppfart.Som du skottade och hackade för att göra vår! Kramiz från mamma

    SvaraRadera