3 augusti 2011

Hobby

Mitt hobbyrum började vi tidigt med taket i. Däremot hade jag inga tapeter alls dit. Vi drog oss iväg mot Duro fabriken för att titta på lite tapeter. Gick runt runt där och hittade inget förrän en dam där började hjälpa oss och till slut tittade jag upp på en vägg och fick se en tapet. Vallmoblommor var det på den. Fin tyckte jag men rött var ju inte direkt vad jag tänkt mig i det rummet. Så säger hon att den finns i rosa också på andra sidan väggen. Åh kärlek vid första ögonkastet! Hihi

Från början var det en grå tapet vilken egentligen det inte var någe fel på. Dock började det lossna vid många ställen och så var det ungefär 100 spikhål i den.




Vi rev bort den och där kom denna fina turkosa färg fram. Hmm... Vi satte upp easy cover och därefter satte pappa och jag igång med tapetsering... mönsterpassning!


Efter två våder trodde jag att jag skulle få måla egna blommor på resten av väggarna men därefter släppte det. Vackert som tusan och så puttinuttigt som min far säger!


Nu är det även hyllor uppsatta och lite mer småfix är gjort. När jag städat där inne får ni en helhetsbild på det nya fräscha! ;-)

2 kommentarer:

  1. Va många bilder du lagt upp nu! Jätteskoj.

    SvaraRadera
  2. wihoo fortsätt med bilder! jättefin tapet! kram

    SvaraRadera