18 juli 2011

Puttinuttigt

När vi började med tapetseringen och pappa min muttrade om mönsterpassning trodde jag att jag skulle få göra det själv till slut men med facit i handen så blev han också nöjd. Han tyckte väl det blev lite gulligt men jag sa ju att jag aldrig haft ett flickrum och nu var det på tiden.

Med kontrasten av de råa arbetsbänkarna och de svarta bockarna kommer allt till sin rätt. Nu ska jag bara hitta en fin takkrona att sätta grädden på moset med så att säga.

Bänkarna har jag sågat till av råplank och målat med Beckers Acrylat grundlackfärg. Därefter har jag skruvat ihop dessa med några underliggare för att få stabilitet och för att sätta ihop plankorna. Nu vilar de på bockarna som stor utplacerade i rummet.

Direkt efter ihopskruvning började uppackningen. Inte på långa vägar färdigsorterat men oj så bra det blir. Nu ska bara lite fler fina burkar och förvaringsmöjligheter inhandlas eftersom det är öppen förvaring som gäller här.

Sällskap fick jag också under mitt bord när jag började pyssla. <3

1 kommentar:

  1. det blev riktigt fint! Det är mysigt med en hund som följer en vart man går man har alltid sällskap.kram mamma

    SvaraRadera