2 juli 2011

Kort, skräp och ost

Igår kväll blev det inget filmmys för oss inte, Micke tog sig upp till tropikerna (läs övervåningen) och spelade lite dator medan jag bestämde mig för att skruva ihop mina arbetsbänkar. Sagt och gjort, där stod jag med två skruvdragare (ja det kan behövas ibland) och massa skruv i denna värme. Tunga blev dem men de blev kanon på plats! Magen började kurra och färsk potatisen låg i vasken och väntade. Ja, vänta fick de göra för upp skulle alla saker hade jag bestämt mig för. På stört blev tre kort färdigställda och magen kurrade ännu mer. Men maten kom på bordet och jag fortsatte pyssla. Som om jag längtat efter mitt alldeles egna hobbyrum! Lycka!

Idag bestämde vi oss för att ta en sväng till Ockelbo marknad, ja döm av min förvåning när det var kö in i Ockelbo för att parkera. Massor med folk och en mängder med knallar. Efter 50 meter blev det som att man gick i cirklar, samma knallar kom igen. Vi köpte ett gäng bigarråer och en bit ost och åkte hem. Skänken är snart färdigmålad och jag tänker ta tag i städningen snart! Ikväll får vi middagsgäster! =)

Trevlig helg allihopa!

1 kommentar:

  1. oj va kul! de är jätteroligt att bara packa upp saker och titta på dom: har jag de här? men gud var kommer alla saker ifrån? ohh den som är såå fiin!Man glömmer lätt vad man släpat hem så det är bra med inventering ibland. Ha det bra i värmen
    kram mamma

    SvaraRadera