6 februari 2011

Blommor

Det viktigaste just nu när man bara väntar på våren är att förgylla hemmet med blommor! Tulpaner i mängder pryder vår lägenhet just nu. De är så billiga nu och det är bra kvalité på dom också. Vackert! Sitter och kikar på Sofias änglar på kanal5, såg avsnittet när det gick i veckan men det var något med det som berörde mig djupt. Saker han säger om sin bortgångne fru och sin situation. Kanske för att jag försöker föreställa mig själv i situationen...

Just nu planerar vi mycket, planerar framtid, diskuterar olika situationer, fördelar - nackdelar. Det är svårt men så spännande och ett nytt steg framåt för oss. Över tre år har vi spenderat tillsammans, stundtals jobbiga men mestadels underbara. Livet vi lever nu med två jobb, hund och en vardag som fungerar så bra gör mig lycklig. Nu har M påbörjat sin nattvecka vilket betyder att vi inte ses så särskilt ofta. Men det funkar och veckorna går fort. Snart är det helg igen. Nu ska jag jobba lite, planera och fixa inför morgondagen.

Ha nu en trevlig söndag! Det ska jag ha, tända lite ljus och mysa i soffan med planering.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar