30 november 2013

Långt borta

När jag för sex år sedan flyttade till Gävle hade jag nog aldrig en tanke på att bli kvar här. När jag för sex år sedan flyttade hemifrån visste jag inte ens vad Sandviken var för ställe. Jag hade inte ens en tanke på att köpa hus där. :P Idag sex år senare sitter jag i hus med en liten bebis dessutom. Jag lever ett liv jag älskar men... jag kan ibland bli tårögd när jag tänker vad långt bort min familj är. Jag och min nya vän Sara satt idag och prata om det. Hon har också sin familj långt bort och har också en liten bebis hos sig. Vad viktig familjem blir. Vad tungt det känns att vara så långt ifrån sin mamma och pappa. ♥ När ens liv förändras så enormt av att just själv bli mamma inser man hur viktig familj är. Micke pratar ibland om att flytta till Uppsala, jag är nog glad att jag inte nämnt för honom om mina tankar... jag vet inte vad mitt svar skulle bli idag. Mamma och pappa, jag saknar er!

2 kommentarer:

  1. Det skulle vara så mysigt att ni flyttade tillbaka. Att få ha dig nära igen. Nu blev jag alldeles tårögd när jag tänker på alla våra fina film/moppe kvällar :)

    SvaraRadera
  2. Du är saknad här oxå! Men det är ju inte andra sidan av jordklotet (även om det verkar så ibland) men visst vore det mysigt att ha er lite närmare.<3

    SvaraRadera