14 september 2011

Långt.

Jag har kört hårt timmarna efter jobbet idag. Har dammsugit, diskat, tvättat två maskiner, städat badrummet, gått promenad, lagat mat (första gången denna vecka) och fixat lite grejer.

Jag längtar efter att det händer något här hemma igen. JA, jag vet... vi har bara bott här i snart fem månader men ändå det är såna lätta saker att göra och jag är lite rastlös av mig ibland. Funderar på att måla bröstpanelen i köket. Taket orkar jag inte med och måla panelen kräver bara lite papp på golvet medan jag målar. :P Men skåpet ska målas också. Jorå lite ska väl bli gjort.

Jag börjar mer och mer sukta efter de vita överdragen till våra soffor. Ja, ja inte så praktiskt men vadå, en filt i soffan åt lillen och en stor filt åt min drällpelle till sambo! ;-) Men mycket mer som vi vill få gjort också. Jag vill så mycket men varför har man så lite tid? Aja, lite grejer tänker jag fixa i helgen och ska räkna på vad mina små renoveringar och förändringar kan kosta.

Nu börjar man se lite små julsaker i vissa webbutiker och snart kommer det till IKEA. Jag välkomnar det eftersom jag tycker om den tiden på året oerhört. I år är det julafton med fam. Eriksson som gäller och mina önskningar är att vi firar hos oss. De flesta av oss bor i viken vilket gör det smidigt. Vi har mycket plats och jag vill ju så gärna göra julfint. Det kommer göras fint ändå men vadå, det kan ju bli riktigt mysigt med jul hemma.

Måste gå in i skogen igen, måste fixa en till krans, den första blev ju så vacker! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar