29 december 2011

2011

En liten årsresumé är inte fel så här i slutet av året.

Januari började året starkt med nytt jobb, ett halvårs vik på en skola i viken där jag trivdes som fisken i vattnet. Min första klass och det blev ett intensivt arbetande. Vi firade Mickes 25 årsdag och även att vi tagit examen. Därefter började allt jobb och en förändring i ekonomin när man var van att få ut under 10 000 och istället fick heltidslön. I februari kom sportlovet och även en förändring i vår levnadsstandard. Vi skrev kontrakt på vårt nya hem i Sandviken. Ett intensivt lov och mycket förändringar. Därefter gick våren i sitt lugna tempo. Vi packade och rensade.

2 maj fick vi nycklarna till vårt nya hem. En typisk 80-tals villa med stor tomt. Därefter följde en intensiv sommar med färgfläckar i håret och tapetklister under naglarna. En stor omställning i vardagen och det går inte att jämföra eller att föreställa sig hur det ska bli. Utgifter, uppgifter och massor man måste göra. Inget går dock att slå känslan av att öppna altandörren på morgonen och bara gå ut barfota på sommaren. Strax efter vi flyttat in fick jag även reda på att jobb var säkrat ett år framåt. Jag fick ett års vik på en skola i Årsunda.

Hösten kom och en till familjemedlem kom in i bilen. Lille Sandor, vårt busfrö som aldrig ger en en lugn stund. Hösten kom och det intensiva fortsatte. (har jag glömt att säga att läraryrket är intensivt?!) Vi jobbar fortfarande på med målarfläckarna i håret och på fingrarna.

Nu har vi bott här i 8 månader och livet har förändrats mycket både för oss och för våra nära.
Nu välkomnar jag 2012 med öppna armar. Det kommer bli häftigt och underbart!
Några löften har jag men inte så stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar